19 aprilie a fost despre a cunoaște antreprenorii de lângă noi, cu provocări, reușite și nevoi, a fost o zi despre educare, spirit antreprenorial și networking. The Woman a reunit peste 50 de antreprenori dornici de implicare și dezvoltare a propriului business în cadrul primei ediții a evenimentului conex The Woman Entrepreneurship Workshops.
Abordând tematici precum puterea brandului personal, importanța creării unui pitch, storytelling-ul și eticheta de masă în mediul business, evenimentul a adus împreună antreprenori cu interese comune.
Brandul tău are putere prin capacitatea de a atinge cât mai mulți oameni
Cu experiență de peste 18 ani în leadership, Amalia Sterescu a vorbit în cadrul masterclass-ului despre importanța investiției în brandul personal, ca accelerator al propriului business. Brandul personal este elementul de imagine cel mai important al unui business care conferă originalitate și pe care antreprenorii trebuie să îl aibă în vedere pentru a avea posibilitatea de a se diferenția într-o lume plină de profesioniști.
Personal branding nu presupune doar o multitudine de activități de marketing ci și o strategie care înțelege în profunzime personalitatea și abilitățile antreprenorului, iar misiunea personală a acestuia se va cristaliza în timp și nu pe moment, pentru a putea fi transmisă publicului în varianta sa ce mai bună, autentică.
„Brandul tău are putere prin capacitatea de a atinge cât mai mulți oameni. Voi trebuie să fiți proprii voștri avocați, fie că vorbim de voi sau de business-ul vostru.”, a declarat Amalia Sterescu în cadrul masterclass-ului.
No pitch, no glory!
Catrinel Frătean, fondatorul companiei Fotocolaj.ro ne-a demonstrat importanța creării unui pitch care să poată fi utilizat în orice situație. Workshopul a debutat cu o discuție despre elevator pitch, pornind de la o simplă întrebare adresată publicului: „Când ați fost în situația de a vorbi despre businessul vostru? Fie că ați discutat despre competiție, ideea de business, finanțare etc.”
Elevator pitch este metoda de origine americană folosită deseori de lobbyists prin intermediul căreia se poate lua legătura într-un timp foarte scurt cu oamenii cu putere de decizie – fie pentru a le propune ceva, fie pentru a face schimb de contacte.
„Suntem modeste în legătură cu business-ul nostru. Trebuie să învățăm să cerem pentru că atunci când cerem, oamenii vor fi mult mai deschiși și vor încerca să ajute.”, a declarat Catrinel Frătean.
Experiența de business cu partenerul de viață este o provocare?
Raluca și Andrei Trifan sunt alături unul de celălalt în viață și în business, într-unul dintre cele mai mari lanțuri de restaurant tip fast-food, Subway. Cel mai important sfat pe care l-au oferit este despre siguranță. Dacă un cuplu nu este convins că va rămâne împreună pentru o perioadă îndelungată, nu ar trebui să înceapă un parteneriat în business, pentru că altfel va fi foarte dificil să lucreze împreună.
Ei au punctat faptul că sunt necesare abilitățile profesionale complementare – prin suprapunerea pe luarea deciziilor în ceea ce privește business-ul, relația va avea de suferit. Participanții au înțeles importanța pregătirii unui plan de exit temporar, în cazul în care au în plan să întregească portretul familiei cu un copil, pentru a avea timpul necesar delegării responsabilităților, astfel încât absența lor să nu afecteze business-ul.
„Nu vă faceți scenarii optimiste pentru primii ani de afacere. Dacă sunteți pregătite pentru tot ce-i mai rău, veți fi capabile să treceți peste orice impediment cu success”, a fost sfatul onest și realist oferit de Raluca Trifan.
Poveștile cresc valoarea produselor plictisitoare
Vlad Andriescu, redactor – șef la start-up.ro a discutat despre importanța storytellingului în business, accentuând faptul că o poveste originală livrată publicului într-un mod inovator scurtcircuitează modul de penetrare pe piață sau creează o nevoie în rândul unor clienți care încă nu știu că o au.
9 imagini pozitive sunt necesare pentru a șterge una negativă
Anca Șerban, Fondator @ ManierArt o organizat un workshop în care le-a arătat punctual participanților de la The Woman Entrepreneurship Workshops ce presupune eticheta de masă într-un mediu business și cum se utilizează corect vesela. Anca a expus o idee care a pus participanții pe gânduri: În medie, sunt necesare nouă imagini pozitive pentru a șterge o imagine negativă.
Adela Sîmpălean, Managing Partner fistiq – the beauty salon, a punctat, tot în legătură directă cu imaginea de sine și a brandului pe care îl afișăm importanța de accepta ajutor acolo unde specialiștii au un cuvânt de spus. Fie că vorbim de găsirea stilului personal sau despre o schimbare de perspectivă, Adela încurajează femeile antreprenor să identifice în ele cea mai bună versiune a lor: autenticitatea.
The Woman Parenting Workshops din 24 mai este adresat laturii mai personale a femeii: postura de mamă. Domnica Petrovai (Fondator @ Mind Education Health and The School for Couple), Nicolle Stănese (Moderator TV), Monica Reu (President @ The Romanian Association for Nonviolent Communication) Alexandra Gorea (Psychologist and Founder @Playful Learning) și Nadia Tătaru (General Manager @ Itsy Bitsy Radio) susțin în 24 mai la Hotel Platinia Luxury Suites workshopuri dedicate mamelor, parte din comunitatea The Woman.
Companiile care susțin dezvoltarea educației în România precum și acest eveniment sunt:
Silver Partner: Oriflame
Partners: NIVEA, Hotel Platinia Luxury Suites, fistiq – the beauty salon, NANI
Supported By: Mediadome, PMA Invest, Catrice Cosmetics, Ambiance Deco
Food Partner: Marty Restaurants
Wine Partner: Vinuri Cotnari
Official Car: Autoworld
Print Partner: Mindshop
Official Coffee: Meron
Flowers By: Grădina cu lalele