Cum a fost la conferința Zoom IN

Pentru al doilea an consecutiv, conferința Zoom IN a fost cadrul de interacțiune a 100 de specialiști de HR și manageri asupra tendințelor din domeniul resurselor umane. Anul acesta, evenimentul a pornit de la provocarea: Employee Experience – viitorul resurselor umane? Pentru a răspunde provocării, conferința s-a axat pe îmbinarea perspectivelor științifice integrate cu sesiuni cât mai practice.

Viitorul resurselor umane

            Cum arată viitorul acestui domeniu, prin prisma structurilor și proceselor? Iulia Nare ne-a oferit câteva răspunsuri în acest sens:

– organizațiile se îndepărtează de structurile clasice, piramidale, orientându-se tot mai mult spre echipe de lucru complexe, matrici multidimensionale

– era digitală e o realitate- este necesar să ne folosim de big data și să încercăm să extragem informațiile esențiale din aceste date. Avem nevoie de curaj și asumarea unor riscuri, de a fi adaptabili și agile, curioși și creativi dar și atenți la ceilalți (colaborare și inluziune)

– schimbări majore în forma de angajare- apar tot mai mulți freelancer-i, expați, lucru de acasă

– învățarea- învățarea viitorului nu este unidirecțională. Avem atât de multe surse din care ne luăm informațiile, dar provocarea pentru organizații va fi să respecte nevoia oamenilor de a fi independenți în învățare, oferindu-le însă ghidaj și direcții de dezvoltare.

 

Am primit o perspectivă inovativă și din partea speaker-ului internațional – Heleen Mes care a pus foarte mare accent pe experiența angajatului. Ea consideră că viitorul va fi al organizațiilor care reușesc să își schimbe perspectiva de la payroll și management la strategii de employee experience, care să fie construite pe expectanțele, nevoile angajaților din companie. Cu timpul, companiile vor trebui să învețe să se ajusteze după angajații ei, nu invers, sugerează Heleen.

 

Angajații noștri = clienții noștri

            Companiile depun atât de multe eforturi pentru a-și mulțumi clienții. Dar oare fac aceleași demersuri și pentru angajații lor? Aleg să le ofere beneficiile de care aceștia au nevoie cu adevărat, sau cheltuie resurse pe beneficii standard? Ne cunoaștem cu adevărat angajații în măsura în care ne cunoaștem clienții?

Ei bine și Justina Krzych consideră că multe persoane de HR sau leadership încearcă să ghicească nevoile și dorințele angajaților. Putem însă să aflăm exact aceste informații, cu ajutorul ,,customer interviews”. Trei întrebări a căror răspuns ne vor ajuta să clădim strategiile ulterioare pentru angajații noștri: De ce anume are nevoie? Ce anume ar face această experiență extraordinară pentru el/ea? și Ce anume îl/o frustrează în situația respectivă?

            Din expertiza ei cu clienții, Elena Călin a provocat publicul la un exercițiu cel puțin interesant. A prezentat etapele unei strategii de customer experience, provocându-ne ulterior să facem același lucru pentru angajații noștri. De ce? Pentru că experiența a învățat-o că o companie nu poate livra calitate în exterior, dacă nu livrează acest lucru și în interiorul ei prima dată.

 

De ce contează experiența angajaților

De ce punem atât de mult accent pe angajat și experiența lui în companie? O simplă privire în piață ne va da răspunsul. Angajații buni, sunt tot mai greu de găsit și mai ales de păstrat. De asemenea, din dorința de a-i păstra în companie, organizațiile cheltuie resurse considerabile, uneori aleator (fără o strategie integrată) alteori nu neapărat conform nevoilor angajaților.

Pentru a crea o strategie cât mai benefică pentru organizația noastră, este nevoie să fim inovativi și deschiși la nevoile angajaților noștri. Așa arată organizația viitorului. Cum putem face asta? Ligia Cremene ne-a prezentat un proces util, bazat pe nevoile consumatorului (angajatul) și pe generarea de soluții- design thinking-ul.

 

Având aceste premise, evenimentul s-a încheiat cu un Community Sharing Panel. Această sesiune a fost prilej de împărtășire de bune practici relaționate cu: experiența angajaților și provocările recrutării în IT (Human Direct); responsabilitate și dezvoltare într-o organizație centrată pe libertate (Autonom rent-a-car); mecanisme de recunoaștere și recompensare- recunoștința (Azimut Happy Employees); utilizarea unei aplicații destinate creșterii implicării angajaților (EngageApp- powered by Around25).

 

Mulțumim tuturor și așteptăm cu nerăbdare să ne revedem la următoarea ediție Zoom IN Conference. Evenimentul a fost susținut de: Groupama Asigurări- Partener Gold, Beck Et Al Services- Partener Silver, IVP Design, Exclusiv Catering&Events, Chic Bijoux, HT Factory, Explored Med, Hansen, RMB Interauto- Partener de mobilitate.

 

Conferința Zoom IN este organizată de Azimut Happy Employees – prima companie românească certificată Freedom Centered de către organizația internațională WorldBlu. În încercarea de a ne atinge viziunea ca toate echipele din lume să-și atingă potențialul lor maxim, oferim servicii de training, team building, consultanță și coaching.

11.5.2018