În prezent, 90% din locurile de muncă existente la nivelul Uniunii Europene necesită abilități digitale, iar în România doar 29% din dintre persoane au competențe digitale de bază (comparativ cu 57% în UE), arată raportul „DESI 2019″ publicat de Comisia Europeană. Pentru copiii cu deficiență de auz, lipsa abilităților digitale va deveni o barieră în plus în integrarea lor socială, pe lângă bariera de comunicare cu care se confruntă zilnic. În România, 85% din adulții cu deficiență de auz nu sunt integrați pe piața muncii, fiind susținuți de familie. Indemnizația lunară pentru fiecare dintre ei este între 30 și 173 lei, iar salariul net pentru 15% dintre cei angajați este sub cel mediu pe economie. Mai mult decât atât, un modul de 3 luni de programare îi costă pe părinți în medie 200 euro pentru un copil, în timp ce pentru copiii cu deficiență de auz aceste oportunități nici măcar nu există.
La Cartea Daliei credem într-un viitor în care lipsa auzului și provocările legate de comunicare nu au impact negativ asupra potențialului oamenilor cu deficiență de auz de a fi activi în societate. Tocmai de aceea, alături de susținerea voluntarilor din domeniul IT, oferim elevilor cu deficiență de auz oportunități de care nu au parte în mod normal, devenind un pionier în educația digitală din România.
Între 1 februarie – 1 iulie 2019 am pilotat Educate to Have a Voice la Liceul Tehnologic Special pentru Deficienți de Auz din Cluj-Napoca, unde 30 de elevi au beneficiat de 18 ore de programare fiecare și au creat autonom propriile animații și povești. Datorită acestor rezultate, ne dorim să continuăm proiectul și anul acesta, iar persoanele dornice să mentoreze elevii se pot înscrie în program accesând formularul https://forms.gle/qVQ6wgmq5j8BRjx66 până la data de 2 octombrie.
Cartea Daliei este o comunitate care oferă copiilor din România oportunități de dezvoltare a abilităților necesare pentru locurile de muncă din viitor, pentru ca aceștia să prospere și să aibă un impact în viitor. Din 2014, programele lor premiate la nivel național și internațional, au susținut peste 2000 de elevi din 45 de școli în a-și dezvolta abilitățile digitale.”