Conferința Arhitecții Educației Ediția a III-a

În acest an, România sărbătorește 100 de ani de la Marea Unire. Un prilej de reflecție asupra tuturor faptelor și situațiilor care au dus la realizarea a ceea ne numim astăzi România, dar și de a ne pregăti pentru viitor.

Sunt mulți factori care trebuie luați în calcul atunci când facem planuri pentru viitor: speranța de viață crește, informația este la un click distanță, LUMEA este la câteva ore distanță, meseriile se schimbă, iar tehnologia devine tot mai mult o parte integrantă din viața noastră.

Am putea să fim tentați să credem că doar competențele digitale vor mai conta, însă cetățenii activi care demonstrează gândire critică și creativă, capacitatea de a rezolva probleme complexe și de a inova, de a opera la nivel global, educați din punct de vedere financiar, buni comunicatori etc. vor fi cei care vor prospera cu adevărat.

World Economic Forum a reconsiderat, de altfel, creativitatea ca fiind una dintre primele trei competențe de care vor avea nevoie angajații în 2020 având în vedere avalanșa de noi produse, tehnologii noi și noi modalități de lucru, ceea ce aduce cu sine o schimbare puternică asupra educației pentru viitor. Mai mult decât atât, în contextul celei de-a patra Revoluții Industriale (bioinginerie și inteligență artificială), tot World Economic Forum punctează nevoia de a dezvolta și gândirea etică, moralitatea și implicarea civică, pentru a fi pregătit pentru societatea viitorului.

Rămân astfel o serie de întrebări la care merită să reflectăm în contextul României:

  • Care sunt abilitățile care trebuie dezvoltate astăzi pentru a face față provocărilor de mâine?
  • Cum asigurăm fiecărui copil cadrul favorabil unei învățări de calitate astfel încât să își dezvolte aceste abilități?
  • Care va fi rolul școlii?
  • Cum creștem relevanța învățării în școală?

Pe măsură ce am încercat să răspundem la aceste întrebări, am descoperit că învățarea prin serviciu în folosul comunității (service learning) poate fi o soluție viabilă.

Așteptăm deci toți arhitecții educației să construim o mai bună înțelegere a modului prin care putem să integrăm service learning la clasă!

Invitații acestei ediții sunt reprezentanți internaționali din țări cu tradiție în service learning și specialiști în educație care ne vor ajuta să explorăm abilitățile viitorului: Anna Mauz (Cercetător evaluarea formării, Lernen durch engagement, Germania), Luz Avruj (Coordonator formare CLAYSS, Argentina), Daiva Penkauskiene (Director Centrul de Didactici Moderne, Lituania), Jehona Gjurgjeala (Director executiv TOKA, Kosovo), Mircea Miclea (Prof. Univ., Doctor în psihologie, UBB), Daniela Vișoianu (Președinte Coaliția pentru Educație), Magdalena Balica (Director Adjunct Institutul pentru Educație), Dana Bates (Director Executiv Fundația Noi Orizonturi), Cătălina Ulrich Hygum (Dr. Prof. Univ., Universitatea din București), Alina Rusu (Dr. Prof. Univ., UBB Cluj-Napoca), Ruxandra Mercea (Director Executiv Transylvania College), Marin Ilieș (Director CN Decebal, Deva), Ariana Văcărețu (profesor de matematică la CN ”Emil Racoviță” Cluj-Napoca), Laura Borbe (Specialist programe educaționale Fundația Noi Orizonturi) și Maria Kovacs (Manager proiecte Fundația Noi Orizonturi).

Adresa evenimentului